Akte burgerlijke stand
Algemeen
Een akte van de burgerlijke stand is een officieel document van een geboorte, overlijden, huwelijk, partnerschapsregistratie of echtscheiding. De akte vraagt u aan in de gemeente waar de gebeurtenis heeft plaatsgevonden. Wij versturen u de met DigiD/eHerkenning aangevraagde akte per post op.
Voorwaarden
U heeft de mogelijkheid om een akte aan te vragen van:
- uzelf;
- uw echtgenoot of geregistreerd partner;
- uw ouders of grootouders;
- uw kinderen of kleinkinderen;
- iemand waarvan u erfgenaam bent;
- een cliënt als u advocaat of notaris bent;
- iemand die u gemachtigd heeft.
U vraagt de akte online aan. Toch aan de balie langskomen? Dit is alleen op afspraak mogelijk.
Akte aanvragen voor advocaten en notarissen
Start aanvraag akte (eHerkenning)
- Met uw gebruikersnaam en wachtwoord voor eHerkenning is de aanvraag te doen. U heeft betrouwbaarheidsniveau 3 (EH3) of hoger nodig;
- Per online aanvraag is maximaal één verzoek in te dienen. Het is daarna uiteraard mogelijk om meer aanvragen in te dienen;
- U krijgt via e-mail een bevestiging van uw aanvraag;
- De aanvraag ronden we binnen drie werkdagen af.
Daarna ontvangt u de originele documenten binnen twee werkdagen per post.
Per post
Stuur een brief met daarin:
- Voor wie u een uittreksel aanvraagt;
- Waarom u het uittreksel nodig heeft;
- Welke gegevens op het uittreksel moeten staan;
- Als u een toevoeging van de Raad voor Rechtsbijstand heeft, voegt u deze aan uw verzoek toe.
Onderteken de brief en stuur deze naar:
Gemeente Goes
Afdeling Dienstverlening
Postbus 2118
4460 MC Goes
U ontvangt het uittreksel binnen zes weken per post.
Kosten 2024
Akte Burgerlijke Stand € 16,60