Verhuizen vanuit het buitenland

Algemeen

Komt u vanuit het buitenland opnieuw in Nederland wonen? Meld dit dan binnen 5 dagen persoonlijk bij de gemeente. Dit gaat op afspraak. Let op: wilt u dit voor meer dan 4 personen doorgeven? Neem dan via 0113-249600 contact met ons op om een afspraak te maken.

Afspraak

U doet uw aangifte van uw hervestiging vanuit het buitenland persoonlijk aan de balie van Burgerzaken. Maak hiervoor eerst een afspraak. Heeft u een partner en/of kinderen die ook ingeschreven moeten worden, dan moeten zij met u meekomen.

Meenemen naar de afspraak

  • Een geldig reisdocument waaruit uw nationaliteit blijkt
  • Een geldige verblijfsvergunning of bewijs dat deze is aangevraagd (voor niet-EU onderdanen)
  • Overige originele (indien nodig) gelegaliseerde en vertaalde buitenlandse documenten van uzelf en van uw kinderen, zoals geboorte-, huwelijks- of echtscheidingsakten
  • Huurcontract of koopcontract
  • Gaat u bij iemand inwonen of gaat u samenwonen; schriftelijke toestemming van de hoofdbewoner en een kopie van zijn / haar paspoort, identiteitskaart, rijbewijs of verblijfsdocument
  • Als u vanuit Aruba, Bonaire, Curaçao, Saba, Sint Eustatius of Sint Maarten naar Nederland komt, hebt u een bewijs van uitschrijving nodig.