Bodeminformatie bij aankoop of verkoop van een huis of bedrijfspand

Makelaars en taxateurs kunnen bij de verkoop van een huis, een bedrijfspand of grond bodeminformatie opvragen bij het Kadaster of bij het Bodemloket. Ze hoeven daarvoor niet naar de gemeente.

Belangrijk om te vermelden is dat het Kadaster en het Bodemloket geen volledige informatie hebben over de milieu-hygiënische bodemkwaliteit. Bovendien hebben het Kadaster en het Bodemloket niet altijd de meest actuele gegevens. 

Wilt u weten of er op uw perceel bodemonderzoeken of –saneringen zijn uitgevoerd? Via de website zeeland.nazca4u.nl/Rapportage kunt u bij de gemeente beschikbare bodemrapportages via downloadlinks zelf opvragen. Als er vermelding wordt gedaan van een bodemonderzoek waarvan de gemeente de gegevensbeheerder is, maar er ontbreekt een downloadlink naar de rapportage, neem dan contact op met de gemeente Goes via stadskantoor@goes.nl . Bodemonderzoeken zijn doorgaans 2 tot 5 jaar geldig. Een langere geldigheidstermijn is mogelijk als er geen verandering in het gebruik of in de bodemgesteldheid van de onderzochte locatie of wijziging van bodemnormen en/of onderzoeksmethoden heeft plaatsgevonden.