Financiële regeling medisch afval

Heb jij veel medisch afval? Dan kom je misschien in aanmerking voor een financiële regeling. Zo betaal je minder voor het weggooien van je restafval. Van 1 oktober 2024 tot en met 1 januari 2025 kan je deze regeling aanvragen.

Vast bedrag per jaar voor restafval

Inwoners van de gemeente Goes met een chronische ziekte of beperking hebben soms veel medisch afval. Dit afval hoort bij het restafval. Hierdoor raakt je vuilniszak sneller vol en moet je vaker je restafval in de ondergrondse container weggooien of meegeven met de vuilniswagen. Per keer kost dit geld. Daarom is er voor deze groep Goesenaren een financiële regeling. De regeling houdt in dat je één vast bedrag per jaar betaalt voor restafval. Dit bedrag bestaat uit het basisbedrag voor afval én een vaste eigen bijdrage. Het maakt dus niet uit hoe vaak je je restafval weggooit.

Regeling aanvragen

Wil je weten of je in aanmerking komt voor deze regeling of de regeling aanvragen? Ga dan naar goes.nl/medische-regeling voor meer informatie. Hulp nodig? Neem dan contact met ons op via het telefoonnummer 14 0113.

Als je in aanmerking komt, dan geldt de regeling voor het jaar 2024. Dit wordt verrekend in je aanslag die je begin 2025 krijgt.